Ráno nad Uhlínovem bylo zahaleno do hustého deště a mlhy. Avšak ani rozmary počasí nedokázaly zastavit dobrodruhy v jejich úsilí a elánu. Namísto cest do lesů či dolů jsme se ukryli v bezpečí vesnice a uspořádali Uhlínovské kasino – slavnost hazardu, kde se smíchávaly smích, napětí i šustění emeraldů. Dobrodruzi poměřili své štěstí i dovednosti s vesničany, a ač někteří odešli bohatší, jiní okusili hořkost ztráty – jak už tomu v hrách bývá.
Ještě před polednem však zazněla radostná zpráva – poslední, čtvrtý poklad byl nalezen! Každý oddíl otevřel svou truhličku a objevil nejen poklady – emeraldy, zlato a diamanty, ale i nové záhadné mapy a zašifrovanou zprávu. Ta odhalila temné podezření: slavná Církev Draka možná není tak vznešená, jak se tváří. V jemných metaforách a prastarých verších bylo naznačeno, že právě s jejím příchodem se temné časy nad Uhlínovem nikdy zcela nerozptýlily. Naši dobrodruzi pečlivě vše sdělili starému kartografovi, jenž jim s mapami pomáhal, a zjistili, že i mezi samotnými vesničany se začínají ozývat první pochyby.
Nakonec jim svěřili i největší tajemství – obsah poselství od krále Notche. Z něj vyplynulo, že ani v královských archivech nenajdeme zmínky o tom, že by příchod Církve Draka přinesl mír. Naopak – útoky monster začaly znovu právě po jejím usídlení v těchto končinách.
K obědu jsme si pochutnali na vydatné čočkové polévce a křupavých kuřecích řízcích s bramborovou kaší, do jejíž přípravy se dobrodruzi sami zapojili, když s chutí oškrábali hromadu brambor.
Polední klid byl věnován studiu nalezených map. Zjistili jsme, že dohromady tvoří plán jeskynních pater, která vedou hluboko pod Uhlínov. A tak se odpolední výprava změnila v expedici do neznáma. Po posilnění jogurtem a melounem jsme vyrazili.
Cesta nebyla lehká – hlubiny země skrývaly bludiště, nástrahy a tajemství. V samotném srdci jeskyně dobrodruzi objevili úzkou chodbu, na jejímž konci ležely ruiny starodávného portálu do samotného Pekla – Netheru. Toto odhalení bylo více než znepokojivé, neboť portály do jiných dimenzí jsou již po staletí zakázány královským dekretem. Takové brány nevedou jen ven, ale mohou vpustit temnotu zpět do našeho světa.
Po dlouhé poradě s knězem Markusem III. a moudrou knihovnicí Martou se vesničané rozhodli portál přenést do bezpečí vesnice a pokusit se jej obnovit. Bylo však třeba rozšířit úzkou chodbu pomocí dynamitu a získat diamantový krumpáč, kterým lze rozbít tvrdý obsidián. Naštěstí starý kartograf vlastnil vše potřebné a rozhodl se dobrodruhům pomoci.
A tak se ještě před večerem skupina vydala zpět do dolů, zatímco ve vesnici mezitím vypukla slavnostní diskotéka, kterou si dobrodruzi poctivě zaplatili ze svých vydělaných emeraldů. Hudba, tanec a smích zakončily den plný zvratů a nových odhalení.
Zítřejší den slibuje déšť a další nelehké výzvy. Ale co je pro Uhlínov a jeho hrdiny pár kapek deště, když celé království visí na vlásku?
Aktuální bodové hodnocení oddílů je následující:
Emeraldoví Draci – 31 bodů
Rudý Orlík – 37 bodů
GEKON – 26 bodů
Diamantoví Rytíři – 36 bodů
Boj o prvenství je vyrovnaný a každý další den může změnit dějiny Žulheimu.
Za vesnici,
Kartograf Dan
Fotky z dnešního dne k nahlédnutí zde.