Seznam článků

Informace o dopravě z tábora.

Z tábora se vracíme v pátek 19.7. 2019 autobusem do Prahy a Brna. Samostatnou kapitolou je vlastní doprava, kdy si děti na táboře vyzvednou rodiče.

Praha - odjezd z Jihlavy v 9:55 autobusem Flixbus spoj 850, příjezd na nádraží Praha Florenc v 11:35.

Brno - odjezd z tábora v 9:30 pronajatým autobusem, příjezd do Brna na parkoviště u OC  Campus Squere v 10:30.

Vlastní doprava - prosíme rodiče, aby si děti vyzvedli na tábořišti v 9:00 - 9.30 hod.

Seznam dětí s jejich rozdělením do cílových měst. Prosím věnujte tomuto seznamu velkou pozornost a pakliže budete požadovat změnu, dejte nám vědět.

Hlavní koordinátor dopravy Radek Dřevěný, mob. 603 852 712, mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Kapitoly táborového deníku: 1.den; 2.den; 3. den; 4. den5. den; 6. den; 7. den; 8. den; 9. den; 10. den; 11. den; 12. den; 13. den; 14. den; 15. den; 16.den; 17.den; 18.den; 19. den

Odkaz na celkovou fotogalerii zde.

Facebook ikona  také nikdy nezklame :-) ... ale obsahuje jen výběr fotek.

Poštovní adresa: LDT ZNAS Uhřínov, 594 41 Uhřínov

Táborový telefon: +420 722 635 203

Jak psát dětem maily: jako každý rok můžete posílat maily táborníkům. My je vytiskneme a předáme dětem na nejbližším nástupu jako běžnou poštu. Jen prosíme omezte velikosti případných příloh-barevných obrázků. Jsme v lese a připojení je přeci jen omezené.

Do předmětu napište jméno a příjmení !!!

Mailová adresa táborníků je : Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Příklad: Novák Pavel - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. V případě sourozenců se stejným příjmením pak: prijmeníTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

1. den

Hurá! Už nám to začíná! Všichni táborníci přijíždí, známé i nové tváře a tábor se nám tak může začít pořádně rozjíždět.

Rozdělit se do oddílů a rozebrat si stany a mezitím, co se připravuje lahodný uvítací oběd, zahrát si pár seznamovacích her, pak už ale honem na oběd.

Po boloňsky špagetovém obědě a poledním klidu v lese, nás čekalo sbírání dřeva (papírků), aby jsme měli na čem vařit.

Nakonec jsme den zakončili paštikovo chlebovou večeří, po které nám začalo pršet, takže jsme po krátkém volnu ve stanech šli spát.

Fotogalerie První den (1. 7. 2019)

2. den

První táborové ráno přichází a s ním i budíček a první táborová rozcvička. Po deštivé noci sice máme trošku zataženo, ale ani to nám nebrání si i dnešní den pořádně užít už od rána. Probuzení a hladový z rozcvičky jsme usedli ke snídani, dnes v podobě rohlíků se salámem a máslem.

Po vydatné snídani jsme se dozvěděli, že je potřeba doplnit naše zásoby jídla a materiálu. Vydali jsme se tak do nejbližších nepřátelských vesnic a obrali je část jejich zásob.

Během cesty zpět jsme pak ještě získali kožešinu pár lesních zvířat, na které jsme narazili.

Po dobře odvedené práci jsme usedli k obědu. Kuchaři se dneska činili - podával se kuřecí vývar a řízek s bramborem.

Schyluje se nám ale na důležitý začátek. Čeho začátek? Mno přece celotáborové hry!

Již včera jsme se dozvěděli, že jsme se jako Vikingské rody vylodili do oblastí Severní Evropy (Švédsko, Dánsko, …) a jali jsme se obsazovat toto nové území. Naše Vikingské rody spolu až do vylodění v této nové oblasti vycházeli velmi dobře. Vydrží jim tyto vztahy i při obsazování nových území?

Naše Vikingské rody mají i své "sociální vrstvy". Jarlové - velkostatkáři, kteří rozhodují o budoucnosti svého rodu, Válečníci a Řemeslníci - ve službách Jarlů a Sedláci - svobodní členové rodů, kteří se ale nepodílí na vládě.

Když už teda víme, jak tu v našich rodech chodí, musíme se v nich i my nějak rozdělit. Jak na to? Mno nevím jak vy, ale my neznáme nic lepšího, než Revoluci! Každý rod si tedy zahrál na Revoluci a vytvořil si tak své vlastní sociální vrstvy.

Tak teď už máme vše potřebné a můžeme začít obsazovat území kolem sebe, nemám pravdu?

Mno přeci jen jedna věc by se ještě našla. Naše lodě dalekou cestu až sem na sever nepřečkali zrovna v nejlepším stavu, rozhodli jsme se proto postavit si lodě nové. Celé odpoledne jsme tak testovali různé materiály a tvary, ze kterých by jsme mohli loď postavit. Pak jsme se pustili i do stavby a vytvořili svá mistrovská pojízdná díla.

Také jsme si vymysleli jméno pro náš rod. Naše rody si tak ode dneška říkají:

1. Modrá - Karel
  2. Červená - Win-kingové
  3. Zelená - Beowulfové
  4. Žlutá - Ódinova pěst
  5. Bílá/Černá - Vajagové

To už ale byl večer a my jsme se vydali zpět do tábora, kde na nás čekala pomazánkově rohlíková večeře.

Následoval první oficiální večerní nástup. Řekli jsme si, jak se nám dařilo při dnešních i včerejších hrách a vydali jsme se poprvé k herní mapě, kde jsme konečně mohli začít obsazovat své okolí.

Mezitím co naši Jarlové taktizovali u mapy, zbytek našeho rodu se vydal uctívat bohy splněním jednoduchého úkolu, aby nám vnesli do hry nějakou drobnou výhodu.

O úspěšnosti uctívání rozhodovala kvalita provedení úkolu. Jeden z rodů se vydal uctívat bohyni Hel, která jim dala za úkol zaveršovat básničku na její počest, aby jejich práce s básničkou nepřišla nazmar, rozhodli jsme se ji zvěčnit v tomto deníku.

Tak tedy, veršování rodu Beowulfů (3. - zelená):

Vikingové bojují

nad drakama vyhrají.

Silné zbroje, pevné štíty,

v boji mají také dýky.

Vikingové ti co bojují,

ostatním týmům území rujnují.

Stádo býků rychle zkrotí,

všichni svatí nad nimi stojí.

Na oddych po taktizaci a uctívání jsme si dali osobní volno a nakonec šli znavení po náročném dni spát.

Fotogalerie Druhý den (2. 7. 2019)

3. den

Další ráno přichází. Chladná to byla dneska noc. Všichni jsme ji ale ve zdraví přečkali a po rozcvičce se vydali na vydatnou snídani.

První věc, co nás dnes čekala byl test odolnosti a rychlosti našich lodí, které jsme si včera stavěli. Naštěstí všechny lodě test přežili a my jsme se tak mohli začít hned po obědě věnovat důležitějším věcem.

Na oběd byla dneska rajská s knedlou a sekanou.

Až jsme doplnili zásoby sil, vydali jsme se na další cestu.

Dozvěděli jsme se totiž o tajné zprávě, která byla roztroušena po lese a rozhodli jsme se, že ji zkusíme rozluštit. Hledali jsme kde se dalo, ale pravou podstatu zprávy se nám zjistit nepodařilo, zjistili jsme pouze, že se jedná o varování od nějakého "přítele", bohužel žádný z rodů nebyl dostatečně rychlý, takže nám zůstal zbytek zprávy skryt. :(

Po návratu do tábora nás čekala oblíbená večeře - opékání špekáčků a večerní nástup s obsazování okolí v celotáborové hře, stejně jako včera.

Mezitím, co jsme opékali, v jídelně se začalo něco chystat. Co to asi bude? Dřív, než jsme se stihli u ohně shodnout na jedné možnosti, bylo všechno jasné - bude se promítat táborové kino!

Dávali "Jak vycvičit draka", takovou tu o tom, jak se Vikingové spřátelili se svými věčnými nepřáteli - draky.

Bohužel jsme neviděli celý díl. Kousek za půlkou nás totiž vyhnala večerka do postele…

Vedoucí mám ale slíbili, že se brzy dokoukáme i na zbytek až do konce!

Po večerním kinu jsme tak, při přemýšlení nad tím, jak by to asi mohlo skončit, usínali do další, stále studené, noci.

Fotogalerie Třetí den (3. 7. 2019)

4. den

Probouzíme se do rána, studeného, ale slunného rána.

Rozcvičit se při rozcvičce, dát si šunkovo rohlíkovou snídani a připravit se na první dnešní hru. Co to bude? V plánu je "mapování". Každý rod poslal své zapisovače, aby zakreslili do své mapy cestu k osadám ostatních rodů, tuto mapu pak předali zbytku svého rodu, který se vydal tuto osadu podle mapy hledat.

Prochodili jsme dneska celý les sem a tam, snažili se najít jakékoliv památky po osadách na mapě. Nakonec jsme většinu osad našli a spokojeni se vrátili do tábora na oběd.

Žaludky jsme dneska při obědě zasytili česnečkou a vepřovým plátkem na žampionech.

Po obědě, jsme se vydali zjistit z právě objevených osad co nejvíce informací o dalších rodech. Hrála se vlajkovaná, ale narozdíl od minulých let nebylo naším úkolem brát a chránit vlajky, ale informace o rodech.

S nově nasbíranými informacemi jsme se těšili na večerní obsazování u mapy. Nejprve ale přišla na řadu večeře - sýrová pomazánka a chleba.

Mezitím, co se taktizovalo u mapy a uctívali bohové, začalo se i chystat promítání "Jak vycvičit draka", aby jsme mohli dokoukat druhou polovinu, která se včera nestihla.

Dnes se vydal uctít bohyni Hel tým Win-kingové (2. - červená) a tady je jejich veršování:

K tobě Hel se modlíme.

Hlavy své k tobě skloníme.

Každý den a každou noc,

uctívám tě moc a moc.

Prosíme tě přikloň se k nám.

Přísahám že v lásce tě mám.

Po všem tom dnešním běhání a taktizování jsme nakonec usedli k táborovému kinu a dokoukali příběh až do konce.

Po šťastném konci jsme nakonec šli spokojeni spát.

Fotogalerie Čtvrtý den (4. 7. 2019)

5. den

Ráno za ránem, den za dnem a najednou už tu máme 5. táborový den.

Vstáváme dnes do příjemného rána. Ani horko, ani zima, no prostě ideální počasí, aby jsme to ostatním rodům pořádně natřeli.

Na snídani jsme si dali rohlík se salámem a vydali se na dnešní první hru. Aby jsme rozšířili majetek našich rodů vydali jsme se obchodovat s místními obchodníky. Bohužel nás ale začali o zboží na cestě okrádat lupiči, takže jsme museli být i hodně ostražití, aby si nás nevšimli.

Na oběd se dneska podávala frankfurtská polévka a nudle s mákem.

Protože se k nám ostatní rody začínají nebezpečně přibližovat, rozhodli jsme se, že hnedka po obědě začneme zbrojit. Připravovali jsme si štíty a jiné zbraně (z kartonového papíru).

Během zbrojení jsme se také vydali za posvátnými bojovnicemi, aby jsme si u nich vyprosili štěstí v boji. Ony nám na oplátku darovali šátky v barvě našeho oddílu.

Poté, co jsme dozbrojili, rozhodli jsme se, že si vyzkoušíme funkčnost naší polní kuchyně. Vžili jsme se tak do role našich kuchařů a po zbytek odpoledne jsme připravovali pokrm improvizovaný ze surovin, na kterých jsme se předem domluvili. Nakonec jsme náš výsledek odevzdali na kontrolu naší odborné porotě, která rozhodla, zda naše kuchyně je schopná zásobovat naše bojovníky.

Bohužel naše porota byla příliš hladová a nezbylo nám tak nic na večeři. Kuchyně nás ale nenechala hladové a naoplátku za naši snahu nám připravila chleby s vaječnou pomazánkou.

Po večeři a dalším obsazování území následovalo mírné překvapení - naše oblíbená táborová Diskotéka!

Dnes jsme tak šli spát zcela vysíleni tancem a skákáním do rytmu hudby.

Fotogalerie Pátý den (5. 7. 2019)

6. den

Dnes jsme se rozhodli, že se vydáme na průzkum dalekého okolí - velkého ostrova na západ od nás. Protože takováto daleká cesta se nedá zvládnout za chvilku, rozhodli jsme se, že se vydáme na celodenní výpravu - náš oblíbený celodeňák.

Hned po marmeládovo máslové snídani jsme si tak začali chystat věci na dlouhou cestu. Nakonec jsme se rozdělili do skupin podle věku a vyrazili.

Po dlouhé cestě jsme se vrátili odpoledne zpět do tábora a vychutnali si vydatnou špenátovou večeři.

Den jsme nakonec zakončili táborovým kinem, ve kterém jsme shlédli promítání “Jak vycvičit draka 2”.

Fotogalerie Šestý den (6. 7. 2019)

7. den

Po vydatné dávce spánku, kterou jsme si po včerejším celodenním výletě určitě zasloužili, jsme se všichni probudili do příjemně slunečného rána.

Posnídali jsme pár chutných rohlíků se salámem, načež jsme se rozhodli, že zkusíme získat od posvátných bojovnic nějakou zbroj do boje. Naštěstí nám bohyně Fortuna přála a podařilo se nám získat víc než dost tolik potřebné výzbroje. Zákeřní obři a rozmarní bohové nám ale ztěžovali cestu zpět do našich skladišť, a tak se naši odvážní Vikingové museli důmyslně skrývat, aby nebyli zastiženi ani bohy ani obry.

Následně jsme potrénovali svoji bystrost nošením co nejvíce předmětů, jejichž název začíná na zadané písmeno.

Abychom zbroj, kterou jsme dneska získali, mohli naplno využít, rozhodli jsme se zjistit, kolik takovéto zbroje dokáže jeden Viking unést. Nejprve naši nejmladší, pak ale i nejstarší Vikingové tak na sebe navlékli tolik zbroje, kolik jen dokázali unést. Následně proběhl test pohodlí, odolnosti, estetiky a funkčnosti, podle kterého jsme rozhodli o nejlépe vyzbrojeném Vikingovi.

Aby ale po našem dovádění nezůstal celý tábor pokrytý zbrojí (oblečením) a předměty, které jsme v předchozích hrách používali, byl zahájen táborový úklid doprovázený úklidem ve stanech.

Obědové poledne nám dnes naplnilo bříška rizotem, po kterém jsme si vychutnali příjemný polední klid, na který navázal počátek stavby našich rodových chýší.

Před večeří jsme ještě stihli otestovat naše dovednosti ve čtení runového písma, které Vikingové používali.

V táboře jsme povečeřeli paštikový chléb a po krátkém osobním volnu se začali chystat na večerku. Večerka nás ale dneska překvapila, místo stanu a spaní jsme si mohli vybrat i druhou možnost - jít do jídelny na letošní první noční hru.

Jak už všichni víme, včera jsme se při celodenním výletě vydali do anglie, aby jsme zjistili nějaké informace o tamějším území. Vyzvědět ale informace o takto velké zemi není jednoduché, proto jsme si na místě najali zvědy, kteří se nám dnes večer rozhodli předat informace v tamějších krčmách. Protože ale nechceme, aby se někdo dozvěděl o našem průzkumu, rozhodli jsme se přijít si pro tyto nové informace pod rouškou tmy. Vyhýbali jsme se strážím se světlami a snažili se proniknout k šesti našim zvědům. Nakonec jsme šli, po úspěšném vyzkoumání všech potřebných informací, spokojeně spát.

Fotogalerie Sedmý den (7. 7. 2019)

Fotogalerie Táborové pitvoření 2019

8. den

“Budíček!” “Dobré ráno.” vítá nás náš vedoucí do 8. táborového dne.

Nejistě vstáváme z postele a protahujeme ztuhlé svaly ze spacáků.

Již z dálky v jídelní frontě je nám jasné, že dnes se na snídani nebude podávat jen tak něco běžného. Kuchaři nám připravili lahodnou buchtu a kakao. Po buchtách se jen zaprášilo a my jsme se tak mohli začít věnovat našemu prvnímu dnešnímu úkolu.

S informacemi od zvědů, které jsme včera při noční hře zjistili jsme se vydali do všech našich vesnic s cílem tyto informace rozšířit. Předávání takto důležité informace na takovou dálku z paměti ale nemůže zvládnout jeden člověk, proto jsme se rozhodli z každé vesnice do které dorazíme vyslat jiného informátora do dalších vesnic. Každý informátor se tak musel svou zprávu naučit a doručit ji do další vesnice, kde ji předal dalšímu informátorovi. Bohužel při předávání zprávy se projevily nedostatky ve schopnostech naší paměti a zprávu jsme tak nedokázali doručit v původní podobě do všech vesnic, i přesto se nám ale podařilo v pořádku předat alespoň všechny její důležité části.

Při včerejším večerním obsazování došlo na první útok. Bílý (5.) rod Varjagové zaútočil na území modrého (1.) rodu Karel.

Uprostřed tábora tak mezitím, co jsme pracovali na rozšíření informací do vesnic, vyrostla bojová aréna připravená na dnešní utkání válečníků o vlastnictví modrého území.

Oba rody bojovaly udatně, ale početní převaha se nakonec ukázala být rozhodující a vedla k vítězství bílého rodu, který tak úspěšně obsadil území modrého kmene.

Po namáhavém souboji jsme si oddechli při vydatném gulášovém obědě, na který navázal ještě více oddechový polední klid.

První odpolední úkol nás zavedl na nepřátelské hranice, kde jsme se pokusili zjistit informace od soupeřových informátorů přenášejících jejich informace o anglii. Bohužel ten samý nápad měly i ostatní rody. Na našich hranicích tak vypukla bitva o informace a identitu informátorů.

Ještě než jsme se vrátili do tábora na večeři, rozhodli jsme se trochu pohnout se stavbou našich rodových chýší.

Pak už ale honem na večeři. Kdo by si taky nechal tu dnešní ujít, že?

Podávali se totiž dnes tzv. Hotdogy s kečupem či hořčicí.

Nakonec jsme den zakončili osobním volnem a pohodovou večerkou.

Fotogalerie Osmý den (8. 7. 2019)

9. den

Dneska jsme se hned po šunkovo rohlíkové snídani dozvěděli, že naši výzkumníci vynalezli novou zbraň - Kanón. Vydali jsme se ji tedy pořádně otestovat a zastříleli si po svých lodích při hře Torpéda.

Protože jsme při testování nové zbraně spotřebovali hodně materiálu, vydali jsme se ještě najít vhodný materiál na stavbu dalších lodí. Dostali jsme přesně zadanou délku či váhu, kterou jsme se snažili dodržet.

Podobně jako posledně, i tentokrát došlo při včerejším večerním obsazování na útok. Tentokrát se ale naopak modrý rod (1.) Karel snaží získat zpět území, které jim včera zabral bílý rod (5.) Varjagové. Narozdíl od včerejška se ale některé další rody rozhodly poslat těmto rodům podporu, konkrétně se červený rod (2.) Win-kingové rozhodl podpořit modrý rod Karel a zelený rod (3.) Beowulfové se rozhodl podpořit bílý rod Varjagové.

Všichni bojovníci bojovali bravurně, ale přeci jen opět rozhodla početní výhoda a souboj tak vyhrál bílý rod, který si tímto obhájil vlastnictví svého území.

I přes všechno to dnešní bojování jsme ale na oběd nezapomněli, takže jsme si mohli pochutnat na zaslouženém těstovinovém obědě doprovázeném vývarovou polévkou.

Odpoledne jsme se pro změnu rozhodli otestovat naše mozkové závity a týmovou spolupráci ve hře Skrebble. Nehráli jsme ale jen tak nějaké běžné Skrebble, nýbrž velké celotáborové. V čem se liší? Pro získání písmenka se plní úkoly na stanovištích v okolí tábora a skládají se slova volně uprostřed tábora.

Ještě před večeří proběhl nástup a obvyklé obsazování u mapy.

Červený rod (2.) Win-kingové si dnes zvolil, že bude uctívat bohyni Hel a tady je jeho veršování:

Hel, jaká ty jsi bohyně?

Máš ráda mír a lásku,

nebo nepokoje a zlé boje?

Hel, pomoz nám jít do boje,

ať území dobijem.

Až se nebe rozední,

tebe Hel k nám přikloní.

Ani na večeři jsme nezapomněli a dali si máslovo vajíčkový chleba.

Aby té zábavy ale dneska nebylo málo, zakončili jsme den táborovou diskotékou.

Fotogalerie Devátý den (9. 7. 2019)

10. den

Po rozcvičce a marmeládové snídani jsme se vydali stavět naši flotilu z materiálu, který jsme si včera nanosili. Nebyl to ale vůbec jednoduchý úkol, protože bylo potřeba nosit a používat správný materiál ve správnou chvíli. I tento úkol jsme ale nakonec zvládli a vydali jsme se tak dokončovat naše chýše.

V poledne jsme se vrátili do tábora na oběd. Kuchaři si dnes pro nás připravili čočkovku a vepřový řízek s bramborem.

Při obědě jsme se doslechli, že budeme v našich chýších dneska spát, takže jsme se hned po obědě vydali honem zpět do lesa dokončit a zabydlet naše chýše.

Ještě jsme se ale večer vrátili do tábora pro večeři. Dostali jsme špekáčky, které jsme si odnesli zpět k chýším.

Také proběhl nástup a obsazování u mapy při kterém se zelený rod (3.) Beowulfové rozhodl uctívat bohyni Hel a vytvořil pro ni toto veršování:

Tupé meče měkké štíty,

to jsou ale jenom mýty.

Vikingové bojovníci,

to jsou moří milovníci.

I když Viking schytá ránu,

pořád dále brání bránu.

Nakonec jsme posbírali spacáky a teplé oblečení a šlo se.

U chýší jsme uspořádali posezení u ohně s opékáním špekáčků. Vedoucí nám hráli na kytaru a zpívalo se. Nakonec jsme šli unaveni spát do našich chýší.

Fotogalerie Desátý den (10. 7. 2019)

11. den

Normální a přece né až zas tak úplně běžné ráno…

Probouzíme se dneska u chýší.

Posbírat spacáky a věci a jde se zpět do tábora.

V táboře na nás čekala lahodná snídaně - rohlíky s šunkou.

Při snídani jsme se také dozvěděli, že nová zbraň na lodě, kterou jsme před pár dny testovali byla vylepšena a je připravena k dalšímu testování. Vydali jsme se tedy na louku a dali si další kolo hry Torpéda.

Po návratu započala táborová Olympiáda. Rozdělili jsme se do skupin podle věku a otestovali své schopnosti v hodu na cíl, vytrvalostním běhu, držení se na stromě, běhu opičí dráhou, skoku dalekém a sprintu.

Během olympiády jsme si také zašli na oběd a posilnili se kuřetem na paprice.

Hned po olympiádě následoval “Fáborkáč”. Takový ten běh podél fáborků a plnění úkolů na stanovištích, na které po cestě narazíme. Vyzkoušeli jsme si tak nejen naši rychlost, ale i dovednosti, které jsme se během tábora naučili.

Povečeřeli jsme sýrovou pomazánku a po večerním nástupu se vydali obsazovat u mapy.

Červený rod (2.) Win-kingové se rozhodl uctívat bohyni Hel a sepsal pro ni toto veršování:

Naše milá Hel,

uctíváme tě den co den.

Nejdřív se k tobě pomodlíme,

a potom pevně zadoufáme,

že naši prosbu vyslyšíš

a na oběd nás první pustíš.

My se ti štědře odměníme

a navždy tě uctíme.

Zatímco pár našich válečníků šlo dnes již spát, zbývající válečníci se vydali do lesa na noční hru.

Protože jsme boji a válčením během posledních pár dnů rozhněvali bohy, musíme si je naklonit zpět na naši stranu. Každý rod tak dostal pod kopcem svíčku s úkolem donést ji rozsvícenou na vrchol kopce na louku. Bohužel naši snahu nám ztěžovali válečníci z okolních vesnic, kteří si nepřáli, aby jsme si bohy naklonili zpět. Sfoukávali nám svíčky a snažili se rozhodit naši morálku. My se ale nedáme! Po kousíčkách jsme nakonec všichni dosáhli vrcholu kopce a vydali se na cestu zpět do tábora spát.

Fotogalerie Jedenáctý den (11. 7. 2019)

Fotogalerie Táborové focení 2019

12. den

Štěstí se slunečným počasím nás dneska opustilo. Ani pohled na předpověď či radar nám úsměv na tváři nevykouzlil. My se ale deště nebojíme!

Hned po probuzení nás uvítal menší déšť. Naštěstí nezabránil tomu, aby jsme si mohli dát snídani a tak jsme si mohli pochutnat na buchtě s kakaem.

Protože stále pršelo, převzalo si naši pozornost promítací plátno a proběhla krátká přednáška o zatmění měsíce.

Během přednášky se ale počasí trošku umoudřilo a umožnilo nám tak vytáhnout paty z tábora a protáhnout si nohy při hře “Člověče nezlob se”, akorát v životní velikosti. Jako políčka nám posloužili stromy s očíslovanýma papírkama, které nás zdržovaly různýma úkolama.

To už nás ale začínal dohánět hlad a my se tak hned po hře vypravili do tábora, kde na nás čekal oběd - fazolová polévka a čína.

Během poledního klidu jsme se dozvěděli, že válečníci, kteří při posledním boji utekli z bojiště, byli nalezeni. Protože ale Vikingové neutíkají z boje, vydali jsme se je najít a dát jim za vyučenou, aby příště z boje neutíkali. Namístě jsme je nejprve museli odhalit podle čísla a poté informaci o jejich poloze předat našemu rodu.

Po návratu do tábora jsme se dozvěděli, že se za pár dní bude konat divadelní vystoupení. Začali jsme si tedy hnedka chystat a vymýšlet naše mistrovská divadelní díla.

Na večeři si pro nás dneska kuchaři připravili pochoutku - Hotdogy, u nás též zvané jako párky v rohlíku. Aby toho ale nebylo málo, hned po večeři začalo další promítání. Tentokrát “Jak vycvičit draka 3”.

Po tolika dílech návodů jak vycvičit draka už jen čekáme, až naši Vikingové začnou po táboře létat na dracích. Bohužel v našich končinách není až zas tak moc draků, takže si asi ještě budeme muset chvíli počkat…

Po promítání nás nakonec večerka poslala do teplé postele.

Fotogalerie Dvanáctý den (12. 7. 2019)

13. den

Vstávání dnes naštěstí nebylo deštivé, mokré stanové celty nám ale napovídaly, že přes noc nám trošku pršelo.

Dnešní probuzení by se rozhodně nedalo nazvat běžným. Hned po probuzení jsme se dozvěděli, že nám válečníci z okolních vesnic ukradli jídlo, protože ale zloději byli nešikovní, zanechali za sebou většinu svého lupu na zemi. Jali jsme se tedy ztracené jídlo (v podobě papírků) posbírat a vrátit zpět do tábora.

Po dobře odvedené práci jsme si dali na snídani šunkový rohlík.

Bohužel naše ranní problémy tímto neskončili. Část jídla, které se nám vrátilo do tábora bylo bohužel nakaženo neznámým jedem a část členů rodu tak přišla o možnost používat své ruce, oči, či ztratili možnost mluvit.

Aby jsme všechny své válečníky zase rychle vyléčili, vydali jsme se hledat v lese léčivé byliny. Tyto rostliny, ale nebylo vůbec lehké sbírat. Na jejich sběr totiž nemohl nikdo používat ruce. I přes všechny komplikace jsme ale nakonec nasbírali vše potřebné na vyléčení svých válečníků a vydali se zpět do tábora.

Zasloužený oběd jsme dneska vyřešili kuřecím vývarem a lahodnýma (bo)loňskýma špagetama.

Odpoledne jsme dostali další čas na přípravu divadla. Vyhnala nás až obava z deště. Po zbytek odpoledne jsme v jídelně hráli různé společenské hry, od karet a elektriky, přes piškvorky a jiné menší hry. Déšť, kterého jsme se tak obávali, nakonec ale nepřišel a na řadu tak přišel dlouhý večerní nástup, při kterém se dnes rozdávaly diplomy za úspěchy z olympiády, která proběhla před pár dny.

Při dnešním obsazování u mapy se červený rod (2.) Win-kingové rozhodl uctívat bohyni Hel. A na její přání pro ni vymyslel toto veršování:

Hel, k tobě se modlíme,

všichni se ti pokloníme.

Tvoje síla nás doprovází,

V bojích vše zlé porazí.

My tě budeme navždy uctívat,

a po večerech se k tobě modlívat.

Ty nás za to vyslyšíš,

a na oběd nás první pustíš.

Den jsme nakonec uzavřeli pořádnou táborovou diskotékou.

Fotogalerie Třináctý den (13. 7. 2019)

14. den

Dnes jsme se vydali na letošní druhý celodenní výlet. Cílem naší výpravy byla i tentokrát anglie. Narozdíl od minule jsme již ale věděli vše potřebné o této zemi.

Než jsme vyrazili, posilnili jsme se marmeládovo máslovýma rohlíkama a posbírali do batohů náš oběd.

Po návratu na nás čekala vydatná večeře - sekaná s bramborovou kaší.

Ještě než jsme šli spát, proběhlo divadlo a krátká talentová soutěž.

(Videozáznamy divadel jednotlivých rodů a talentů naleznete ve fotogalerii.)

Nakonec jsme si chvilku zaskotačili při osobním volnu a šli s večerkou spát.

Fotogalerie Čtrnáctý den (14. 7. 2019)

Fotogalerie Táborové divadlo 2019

Fotogalerie Soutěž talentů 2019

15. den

Příjemný a slunný ten dnešní den, jak stvořený pro pořádnou infiltraci Anglie.

Rozcvičit se na rozcvičce a nasnídat se domácí bábovkou a můžeme vyrazit.

Nejprve jsme se vydali infiltrovat města a osady v Anglii. Museli jsme proklouznout do jejich měst a odnést jejich vlajky.

Po vydatném gulášovém obědě s bramborovou polévkou jsme se nakonec vydali dobýt hlavní pevnost v Anglii.

Popadli jsme štíty a meče a obrali je o veškeré cennosti, které jsme v pevnosti nalezli.

Vysíleni z napínavého souboje jsme usedli ke svačině - domácím waflím se šlehačkou a  kanadskou borůvkou.

Při dnešním obsazování u mapy se zelený rod (3.) Beowulfové rozhodl uctívat bohyni Hel. Při této příležitosti jí sepsali toto veršování:

Vikingové hej hej hej,

okolo vše rozmlátěj.

U Hel už jsme po třetí,

tak snad nejsme prokletí.

Lokiho jsme vždycky chtěli,

aby jsme bod taky měli.

Na večeři, která následovala po krátkém osobním volnu, jsme dostali pár špekáčků a opekli si je u ohně.

Mezitím co jsme spokojeně chroustali špekáčky, v jídelně se začalo chystat promítání. Co to bude? Dyť už není další díl draků (Jak vycvičit draka)?!

Na naše otázky odpovědělo až promítací plátno nápisem “Asterix a Vikingové”.

Promítání nás ale obralo o poslední zbytky sil a nezbylo nám tak nic jiného, než jít s večerkou spát.

Fotogalerie Patnáctý den (15. 7. 2019)

Dnes byl také zveřejněn krátký sestřih ze "Souboje čtyř rodů", který se odehrál během 9. táborového dne.

Fotogalerie Souboj čtyř rodů z 9. dne 2019

16. den

Chladná noc již skončila a přišlo další, již 16. táborové ráno.

I dnešní den jsme začali jako obvykle rozcvičkou a posilující rohlíkovo salámovou snídaní.

Hned potom jsme se ale dozvěděli, že rod, který včera zvítězil při dobývání, získal možnost zvolit dnešní dopolední hru. Byla tedy zvolena hra Scrabble, kterou jsme se zabavili na celé dopoledne.

Do tábora jsme se vrátili až na oběd, při kterém jsme si pochutnali na vepřovém vývaru a vepřovém na curry s rýží.

Odpoledne jsme se vydali lovit zvěř ve hře Tarzan a následně otestovali naši bystrost ve hře “Co nepatří do lesa?”

Po návratu proběhla k večeři masová pomazánka s chlebem a nástup s obvyklým obsazováním u mapy.

Červený rod (2.) Win-kingové se vydal uctívat bohyni Hel a obětoval jí toto veršování:

Hel, všichni tě rádi máme

a pilně tě uctíváme.

Dary ti obětujeme,

a potom se k tobě pomodlíme.

Doufáme, že nás vyslyšíš

a naši prosbu vyplníš.

Díky tobě na oběd první půjdeme,

A všechny tím předběhneme.

Na večer nás ale čekalo menší překvapení. Vydali jsme se na louku za táborem, kde jsme se dozvěděli, že dnes nastane částečné zatmění měsíce, které budeme pozorovat.

Nejprve jsme si ukázali, jak funguje sluneční soustava a co to vlastně jsou “padající hvězdy”.

Přitom jsme všichni netrpělivě vyhlíželi východ měsíce nad obzor.

Během zatmění jsme se střídali u dalekohledů, mezitím co unavení mladší astronomové odcházeli po skupinkách s vedoucími do tábora spát.

Nakonec jsme se chvilku po největším zatmění všichni posbírali a odešli spát.

Fotogalerie Šestnáctý den (16. 7. 2019)

17. den

Ráno ráno raníčko, jen co vyjde sluníčko.

Sedmnáctý táborový den probudí, na dnešní program nás připraví.

Rozcvička a snídaně, však už to všichni známe.

Na snídani marmeládové rohlíky, zasytily naše pupíky.

Než se ale do něčeho většího pustíme, brambory oškrábat musíme.

Nudnou tu činnost jsme ale v zábavu proměnili, když jsme štafetový závod ve škrábání brambor uspořádali.

Následovala první pořádná hra, “Gladiátorské boje” nazvaná.

Válečníci proti válečníkům stáli a za svůj rod bojovali.

Ještě než naši arénu rozložíme, bitvu o území na programu máme.

Varjagové se brání proti Win-kingům, avšak bez velkého úspěchu.

Win-kingové tak získali další území, uvidíme zda si ho uchrání.

Oškrábané brambory se mezitím dovařily a při obědě nás zasytily.

Podával se sýr smažený, v naší táborové kuchyni připravovaný.

Plni sil po odpoledním klidu, vydali jsme se prozkoumati vodu.

Vodu Svatoslavského potoka, co kolem tábora protéká.

Našli jsme tak čirou náhodou, zlatou žílu pod vodou.

Po krátké dražbě území, vydali jsme se k vodě, k vydražené zemi.

Rýžování zlata proběhlo úspěšně, vraceli jsme se proto nadšeně.

Vraceli jsme se do tábora se zlatem, připraveni dobýt další zem.

Po krátkém volnu přišla na řadu večeře plná chutí, v chlebech s pomazánkou se sýrovou příchutí.

Obvyklý nástup večerní, dnes doplněn o zajímavé diplomy.

Následovaný posledním taktizováním tohoto roku, při kterém jsme se připravili k největšímu útoku.

Útoku na město hlavní, připraveni na panovníkovo sesazení.

Naverbovat jednotky a obsadit co nejvíc území, toť byl náš cíl dnešní.

Aby se nám dnes usínalo hezky, připravili si pro nás přednášku a grotesky.

Přednáška byla o světelném znečištění, po které nás pobavili Simpsonovi oblíbení.

Pak už ale honem spát, na zítřejší bitvu sílu načerpat.

Fotogalerie Sedmnáctý den (17. 7. 2019)

18. den

19. den